Contactcentersoftware maker LeadDesk neemt Loxysoft over
Het bedrijf LeadDesk heeft een overeenkomst getekend om het volledige aandelenkapitaal van het Scandinavische bedrijf Loxysoft te verwerven. De overname versterkt de positie van LeadDesk als de toonaangevende leverancier van SaaS-contact center software in Scandinavië en Europa.
LeadDesk is een snelgroeiend en internationaliserend softwarebedrijf, actief in de cloudgebaseerde softwaremarkt in Europa en is ook snel naam aan het maken in Nederland. Het bedrijf biedt de LeadDesk-cloudservice voor grote verkoopvolumes en klantenservice en is uitgegroeid tot een toonaangevende leverancier van cloud services op het gebied van verkoop en klantenservice. In 2019 bedroeg de omzet van het bedrijf 12,4 miljoen euro. LeadDesk heeft kantoren in zeven Europese landen en de cloudservice wordt gebruikt door meer dan 1000 klanten in 34 landen waaronder de ManPower Groep, Intrum, Vitamail en 4DMC.
Loxysoft is een gevestigd SaaS-bedrijf dat zich richt op klantenservice en verkoop. Tot hun trouwe klanten behoren onder meer banken, verzekeraars en energiebedrijven als Sparebank1, Sparebanken Vest, KLP en Telenor. Loxysoft heeft meer dan 25 jaar ervaring in het leveren van bedrijfskritische software en heeft vestigingen in Stockholm, Oslo en Östersund. De omzet van het overgenomen bedrijf bedroeg in 2019 ca. 6,7 miljoen euro. Loxysoft zal vanaf 1.1.2021 onderdeel gaan uitmaken van de LeadDesk Group.
Met de overname zal het SaaS-contact center software pakket van LeadDesk een aantal belangrijke toevoegingen kunnen doen op het gebied van WFM, AI gestuurde spraakherkenning en een uitgebreide coachingtool. Daarna kan het pakket nu nog makkelijker uitgebreid of geïntegreerd worden met oa. Microsoft Dynamics, Link Mobility en SuperOffice.