Bekentenissen van een klantenservice medewerker – deel 2

Ladder in je panty

Soms heb je net als iedereen, ook als medewerker klantenservice, je dag niet. Een ladder in je panty. (Not me by the way😁). File, de brug stond open en komt te laat op je werk. Stress!
Dan heb je ook nog de eerste klant aan de lijn die kennelijk ook zijn dag niet heeft en de bom ontploft. Een naar gesprek volgt. Wat nu? Helemaal een prutdag of toch niet?

Je kan natuurlijk meteen de volgende klant pakken in de dezelfde modus verder gaan, maar ik kan je op een briefje geven dat je volgende gesprek net zo naar wordt als de vorige. Ligt dit nare gesprek dan aan de boze of geïrriteerde klant of zou het ook met jezelf te maken kunnen hebben?

One of the golden rules:
Dail with a smile.

Op het moment dat die smile even niet te vinden is op dat prachtige gezichtje van jou, even een pas op de plaats. Ga een kopje koffie of thee halen, plasje doen, even een (kort) kletspraatje met jouw favoriete collega, maak een grapje, weer een smile op je gezicht? Lekker zitten en je kan er weer tegenaan. Wedden dat je volgende gesprek een stuk prettiger verloopt?

Cindy Josso

Cindy Josso is ca 30 jaar Medewerker klantenservice en dus een specialist in haat vakgebied. Momenteel werkt ze bij International Card Services (ICS) en is bezig met het project Continu Verbeteren binnen ICS. Daarnaast heeft ze recent haar Lean Six Sigma Orange Belt behaald.

Geef een antwoord