Callcenterbedrijf Sitel in Almelo groeit weer

Het was een half jaar akelig stil op de tweede etage van Twenthe Centrum in Almelo, maar er heerst weer bedrijvigheid. Vorige week zijn vijftien medewerkers van Callcenter Sitel aan de slag gegaan, eenzelfde aantal volgt er momenteel een opleiding. Voor het einde van dit jaar verwacht Sitel plek te bieden aan honderd personeelsleden.

Nog maar een jaar geleden haakte KPN, de belangrijkste klant, af en leek het lot van de Almelose vestiging van het wereldwijd opererende concern bezegeld. De overgebleven 250 medewerkers werden bedankt voor hun inzet en stapten met een vergoeding de deur uit.

Vertrouwen

Directeur Jay Berg heeft vertrouwen in het bedrijf. Er was de overtuiging dat Sitel in Nederland oude klanten terug zou winnen en nieuwe zou veroveren. Sitel Almelo staat volgens hem weer aan het begin van nieuwe groei. Terugkijken wil hij niet. “Toen was ik hier nog niet verantwoordelijk.”

Klantenservice

Een belangrijke klant is nu voor langere tijd binnen gehaald. “In onze branche heb je het dan meestal over een termijn van twee à drie jaren.” Voor deze opdrachtgever verzorgt Sitel de volledige klantenservice. “Dat betekent dat we begin september hier vijftig medewerkers aan het werk hebben.”

Personeel

Het potentieel aan personeel was voor het bedrijf mede aanleiding om na het vertrek van KPN de deuren in Almelo niet te sluiten. “Voor het werven van mensen zit je in deze regio goed. We zijn niet eens zozeer op zoek naar technische mensen. Belangrijk is vooral dat ze passie voor klantenservice hebben. Ze moeten er alles aan willen doen het probleem waarmee iemand zich meldt op te lossen.”

Bron: Tubantia.nl

Geef een antwoord