Deze 8 situaties herken je alleen als je bij een callcenter hebt gewerkt

Tijdens een tussenjaar of als student had je veel verschillende baantjes. De horeca en retail waren populaire bijbanen, maar ook callcenters mogen niet aan dit lijstje ontbreken. Het verdiende goed en je kon jezelf flexibel inplannen, maar daar stond wel dagelijks uitgescholden worden tegenover. De volgende 8 punten herken je alleen als je vroeger in een callcenter hebt gewerkt.

Was dit ook jouw bijbaan? Dit lijstje is voor jou

1. De gezamenlijke sollicitatie
Met gezonde spanning kom je aan bij je sollicitatiegesprek en daar tref je: nog meer sollicitanten. In een ruimte. Aan dezelfde tafel. Blijkbaar is het een gezamenlijke sollicitatie – dat had je niet verwacht.

2. Het schuldgevoel
Je was zo blij als een kind in een snoepwinkel als je je target haalde, maar dat je daar een oud, meelevend vrouwtje voor nodig had die van haar kleine pensioentje nog meer aan het Wereld Natuur Fonds doneert, is toch minder fijn voor je geweten.

3. Eenzame mensen
Af en toe kreeg je van die praatgrage mensen aan de telefoon waar je maar niet vanaf kwam. Op zich een fijne onderbreking van de korte, botte responses die je doorgaans kreeg – maar de teamleider die in je nek stond te hijgen was er minder blij mee.

4. Uitgescholden worden
De eerste keer dat het gebeurde trok je het je nog persoonlijk aan, maar na een paar weken had je je eigen trucjes om met dit soort situaties om te gaan. Je headset op mute zetten en hardop terugschelden bijvoorbeeld.

5. Dubbele shifts draaien
Het klinkt oké: een dubbele shift van vier uur draaien, zodat je een ‘normale’ werkdag hebt. Maar aan het eind van de dag voelt het net als een dubbele achturige shift van elke andere baan: je bent mentaal uitgeput.

6. Geen gehoor
Soms kreeg je zo’n oud belbestand voor je, waaraan je bij elke persoon al kon zien dat de zes keer voor de keer dat jij belt niet is opgenomen. Drie keer raden of ze dit keer wél zouden opnemen…

7. Verspreken in je script
Als een klant aan de andere kant van de lijn onverwachts uit de hoek komt, weet je niet meer waar je in je script was en ben je helemaal van je apropos.

8. Je kunt niet oprecht ‘het spijt me’ zeggen
Want je vindt het niet écht vervelend dat je belt. Het is tenslotte je werk…

Bron: Glamour.nl

Geef een antwoord