Loonbeslag kost callcenters ruim 10.000 per medewerker!

Iedere branche krijgt ermee te maken en toch worden callcenters harder geraakt dan ooit door dit begrip. De kosten lopen op tot boven de 10.000 euro per medewerker per jaar. Het woord loonbeslag is iets waar niemand ooit op heeft zitten wachten. Helaas zien sommige deurwaarders dit als noodzaak. De extra kosten die loonbeslag met zich meeneemt betaal jij als werkgever voor een groot deel.  

Het doel van deze blog is jou inzicht te geven in de kosten van loonbeslag en vooral uitleg te geven voor hoe loonbeslag kan worden voorkomen. Jouw medewerkers slimmer met geld om te laten gaan is een stap in het proces en kan voor jou als werkgever zomaar tienduizenden euro’s per jaar schelen.

Heb ik jouw aandacht? Mooi!

Stel je dan even voor, een gemiddelde salarisadministratie. Op de 15e van de maand zijn alle lonen voorbereid om naar de financiële afhandeling te sturen en op de 16e staat de deurwaarder op de stoep. Loonbeslag. Het loon gaat al naar de medewerker en moet nu ook naar de deurwaarder. Zie het dan nog maar eens terug te halen.

De maand erop krijgt de medewerker geen loon, jij moet als werkgever immers het dubbel betaalde loon verrekenen. Daar gaat de medewerker natuurlijk vragen over stellen. Weer extra kosten. Er moet onderhandeld worden met de deurwaarder en terugkoppeling worden gegeven aan de medewerker. Ondertussen daalt de sfeer op kantoor. Alle tijd en energie die jouw bedrijf in deze medewerker hebt gestoken gaat verloren.

Wat gaat dat bij elkaar allemaal kosten?

Voorkomen is beter dan genezen, daarom adviseer ik als budgettrainer om geldkennis onderdeel te laten zijn van het sollicitatieproces en een terugkerend onderdeel van de werkzaamheden.

De iPhone X is pas een statussymbool als deze is afbetaald. De nieuwe BMW X-serie mag pas als pronkstuk worden gebruikt als die zonder financiering is gekocht. Feitelijk moet het doel van een ontvangen salaris zijn om uit de schulden te komen. Dat is niet alleen mogelijk, het is makkelijk te doen ook.

Nederland schuldenvrij!

Ik noemde al even 2 relatief dure producten, wat vaak een oorzaak is van het loonbeslag, echter komt loonbeslag om veel meer redenen om de hoek kijken. Het kan worden voorkomen zodra jouw medewerkers anders over geld gaan nadenken. Het begint met het besef dat iedereen schuldenvrij kan zijn. Daarna volgt dat er veel minder geld nodig is dan leven met schuld. De 7 stappen naar een schuldenvrij leven geven medewerkers dit inzicht. Naast jouw medewerkers helpt het ook jouw klanten. Het ebook mag als relatiegeschenk worden weggegeven tijdens ieder gesprek.

Laat eerst jouw nieuwe medewerker eens kennismaken met de 7 stappen naar een schuldenvrij leven zoals ook omschreven in het gratis te downloaden e-book, “Geheimen van een budget”. Vraag al tijdens de sollicitatie wat het doel is voor het salaris wat binnen gaat komen. Geef zowel nieuwe als bestaande medewerker de kans om de cursus “Geheimen van een budget” te volgen.

Leef zoals anderen niet WILLEN leven zodat jij later kunt leven zoals anderen niet KUNNEN LEVEN

Loonbeslag kan worden voorkomen als medewerkers anders omgaan met geld dan wat de rest van Nederland doet. Inmiddels leef ik volgens de slogan “Leef zoals anderen niet WILLEN leven zodat jij later kunt leven zoals anderen niet KUNNEN LEVEN”. Ik weet als geen ander hoe het is om bang te zijn om brieven open te maken. De fouten die ik heb gemaakt hebben voor zo’n 30.000 aan schuld gezorgd. Omdat ik deze zelfstandig heb weten op te lossen help ik nu anderen om te leren van de fouten die ik heb gemaakt.

Het gaat natuurlijk niet alleen om loonbeslag. Ook stress, ziekte en zelfs burn outs. Alles is te voorkomen. Op de website AlexandervanDijl.nl lees je over de leden van het power team met expertise op verschillende vakgebieden die allemaal te maken hebben met geld.  

Praten over geldzaken, het voorkomen van loonbeslag bij jouw medewerkers? De oorzaak van een burn-out oplossen? Op de website AlexandervanDijl.nl lees jij wat er mogelijk is om geld op een andere manier te gaan uitgeven. Mijn visie is een schuldenvrij Nederland. Een land waar zelfs de overheid geen geld meer gaat lenen. Waar bedrijven leren om zonder kosten te beginnen. Een land met mogelijkheden!

Mijn naam is Alexander. Bel mij via 030 655 1979 of mail hey@alexandervandijl.nl. Ik kijk er naar uit om met jou in gesprek te komen.

Partner van Het Callcenter Netwerk

Het Callcenter Netwerk steunt het initiatief ‘Nederland schuldenvrij!’ van Alexander van Dijl.
Bent u werkgever en wilt u meer informatie over hoe u uw medewerkers kunt ondersteunen, neem dan contact op met de redactie of rechtstreeks met Alexander. Ook als u dit project financieel wil ondersteun kunt u contact met ons opnemen.

Alexander van Dijl

Alexander van Dijl

Alexander van Dijl is spreker, financieel specialist, budgettrainer en oprichter van AlexandervanDijl.nl. Zijn missie: om iedereen vrij te maken van de verplichting om te werken en iedereen meer tijd te geven om te doen wat ze leuk vinden! In 2017 richtte hij Alexander van Dijl International op en is nu al hard op weg om meer dan 300 mensen een basisinkomen te geven van €1000 per maand voor het einde van 2018! "Ik wil dat de hele wereld gaat zijn als Magic Kingdom in Walt Disney World! Blije mensen, fantastische service en altijd een geweldige ervaring, waar jij ook heen gaat!"

Geef een reactie