Opiness deelt Best Service Awards uit

Opiness is opgericht in oktober 2014 door Bas Rasker (Axivate en ex-Zoover), Govert Janssen(Tevreden.nl), Linda Schulte (ex Preferenso) en Bruno van de Laar (ex Zoover). De naam Opiness komt van het woord opinies en het Engelse woord voor openheid ‘Openess’. De oprichters claimen dat Opiness “openheid over opinies” en meningen over dienstverleners geeft.

Op Opiness.nl kun je je mening delen over je ervaring met een bedrijf, organisatie of professional. Je geeft een cijfer en motiveert je cijfer met een toelichting, over de geleverde service, voor de prijs/kwaliteit verhouding en nog een aantal andere criteria. Op deze wijze, zeggen de oprichters, ontstaat een actueel beeld over bedrijven en hun dienstverlening.

Over de Beste Service Awards

De Beste Service Awards worden jaarlijks toegekend aan bedrijven in een aantal branches. De Award is een volgens de site een consumentenprijs, omdat deze puur is gebaseerd op klantoordelen en niet op basis van testen of experts. Winnaars moesten minimaal 100 reviews hebben waarvan 50 in het afgelopen jaar en het hoogste rapportcijfer hebben in hun categorie. De Service Awards zijn in 2011, 2012 en 2013 al eerder georganiseerd onder de naam Preferenso. Preferenso.nl is opgegaan in Opiness in 2014.

De winnaars

Opiness is in maart van dit jaar gestart met de rubrieken Internetproviders, Telecom-providers, Banken en Web-warenhuizen. Als “Beste Internetprovider 2014-2015” is dit jaar Solcon verkozen met  een rapportcijfer van 9,0. Tweede werd XS4All met een 7,7 en derde werd KPN Internet met een 7,4. De “Beste Telecomprovider 2014-2015“-award ging dit jaar naar Simyo met 7,7 punten. Tweede en derde werden Simyo (7,7) en Telfort (7,2).

Opmerkelijk genoeg vielen alle banken buiten de prijzen. Volgens Opiness is dit te wijten aan het feit dat er nog maar weinig reviews te vinden zijn over de service en kwaliteit van de banken. De banken met de hoogste rapportcijfers op Opiness waren ASN en Triodos, echter hadden zij maar een handvol stemmen, te weinig voor een goed eindoordeel. Banken met daarentegen zeer veel stemmen hadden matige reviews en te lage rapportcijfers om de Beste Service Award te verdienen.

Beste Web-warenhuis 2014-2015” werd Bol.com met een 7,8.

Naast de genoemde rubrieken deelde Opiness ook nog prijzen uit in de categorieën “Beste autoverzekeraar”, “Beste zorgverzekeraar” en “Beste energieleverancier”.

Winnende Review

Ook voor de beste klanten review werd een prijs uit gereikt. R. van Dijk was de gelukkige winnaar van de bol.com voucher ter waarde van 250,- met zijn review over Solcon op 15 februari.

De uitgebreide versie van de uitslag met quotes en foto’s van de winnaars is te lezen op: opiness.nl/service-awards.

Geef een antwoord