Simple Callcenter in Almelo failliet verklaard

De rechtbank in Almelo heeft woensdag Simple Callcenter failliet verklaard. Het bedrijf staat op naam van de 18-jarige zoon van de Almelose ondernemer Ismail Simsek, die onlangs spoorloos is verdwenen. Hoewel de zoon een officieel woonadres in Almelo heeft is hij tot nu toe, net als zijn vader, onvindbaar voor schuldeisers en curator.
Simple Call Center was sinds 2014 een callcenter en vertaalbureau dat oplossingen bood op het gebied van meertalige diensten in Nederland, Belgie en Turkije. ​Volgens de website, die nog altijd online staat, heeft het bedrijf drie locaties in Turkije.

De Gemeente Almelo stuurde tot voor kort nog regelmatig werkzoekenden naar Simple Callcenter voor een baan, totdat duidelijk werd dat Simsek zijn personeel niet uitbetaalde. Eind mei werd al een ander bedrijf van vader Simsek, ONM-Trans, failliet verklaard. De acht medewerkers zaten toen al maanden in de financiële problemen omdat Simsek met onbekende bestemming verdwenen was en het bedrijf daarom niet failliet verklaard kon worden. De medewerkers kregen geen loon maar kwamen ook niet in aanmerking voor een uitkering van het UWV. Waarom de Gemeente, ondanks dat men op de hoogte was van de wantoestanden bij het andere bedrijf van vader Simsek, toch werkzoekenden heeft gestuurd blijft tot nu toe onbekend.

Geef een antwoord