Webhelp dochter Xtrasource koopt callcenter specialist Contact2Value

Webhelp, een leverancier van contact center en business process outsourcing diensten, heeft Contact2Value overgenomen, een Hilversums bedrijf dat zich richt op outbound en inbound retentie campagnes voor CanalDigitaal. Contact2Value wordt als onderdeel van de deal geïntegreerd in Xtrasource, een dochteronderneming van Webhelp.

Met zo’n 35.000 medewerkers werkzaam in 25+ landen behoort Webhelp  tot een van de grotere internationale spelers in de markt voor callcenter diensten. Het bedrijf, gevestigd in Parijs, ondersteunt organisaties met onder meer sales en customer relationship management, callcenter oplossingen, betalingsdiensten en customer experiences support. Tot de klantenkring behoren grote corporaties als Vodafone,  Direct Energie, KPN, Axa en Unilever, alsook grote en kleine MKB ondernemingen.

De Nederlandse praktijk van Webhelp werd in februari 2014 opgericht toen de Franse callcenter onderneming SNT Nederland inlijfde – een bedrijf dat al bijna dertig jaar actief was in de top van de Nederlandse outsourcemarkt, met een focus op de callcenterbranche. Ten tijde van de overname had SNT Nederland 3.500 medewerkers verspreid over vestigingen in Amersfoort (hoofdkantoor), Amsterdam, Ede, Tilburg, Groningen en Zoetermeer, alsmede een offshore-locatie in Paramaribo, Suriname, samen goed voor een omzet van €77 miljoen.

Contact2Value uit Hilversum

Begin deze maand volgde in ons land de tweede grote overname van 2016: Contact2Value. Sinds de oprichting in 2009 door Allard Tjon, een expert in de wereld van customer services en callcenters, is het bedrijf uit Hilversum uitgegroeid tot een gevestigde speler in de Nederlandse markt met circa 50 medewerkers in dienst. Contact2Value verzorgt dagelijks inbound- en outbound klantcontacten (van sales tot service) en ook administratieve taken rondom het klantcontactproces (bijvoorbeeld webcare, aansturing van field services en contractmanagement).

Contact2Value wordt onderdeel van Xtrasource, een dochteronderneming van Webhelp dat is voortgevloeid uit de overname van callcenter R Systems Europe. Vanuit kantoren in Enschede en Metz verzorgt Xtrasource klantcontactprocessen voor opdrachtgevers in heel Europa in meer dan twintig talen, waarbij de focus ligt op klanten in de consumentenelektronica en connectivity industrie. Contact2Value wordt volledig geïntegreerd in Xtrasource – de naam van het bedrijf zal verdwijnen en de vestiging in Hilversum wordt een volwaardige Xtrasource locatie.

“Met deze acquisitie voegt Xtrasource belangrijke nieuwe vaardigheden toe aan haar dienstenpakket en is de onderneming nog beter gepositioneerd om zowel lokale als internationale klanten te bedienen. We zien ernaar uit om de nieuwe medewerkers te verwelkomen binnen de Webhelp familie”, aldus Thomas Blankvoort, General Manager van Xtrasource.

Bron: Consultancy.nl

Geef een antwoord